کارشناسی شعر و ترانه – بایگانی بهار ۱۴۰۰

منتشرشده توسط مجید فاضلی در تاریخ

کارشناسی شعر و ترانه

برای بازگشت به صفحۀ اصلی کارشناسی شعر و ترانه
اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

بایگانی بهار ۱۴۰۰

.


[email protected]
کانال تلگرام بانک ترانه

.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

به شاعر : سمیه افشار
سلام

در خصوص ترانه چشم به راه
مصرع اول  (از اون شب که گفتش نمیخواد منو رفتم از دست) ش گفتش اضافه ست. یا بجای ش ویرگول بذارید که وزن درست بشه یا کلا یه کلمه دیگه جایگزین کنید.
تشبیه پا در هوا اصلا برای قلب قابل لمس نیست. یه قلب پا در هوا رو چجوری میشه تصور کرد. ما منظور شما رو متوجه هستیم اما انتخاب این تشبیه برای رسوندن منظورتون اصلا خوب نیست.
وزن این مصرع با بقیه شعر ماهنگ نیست (رو آوار دلتنگیام اومدی بست نشستی). ضمنا بست اینجا جلوه زیبایی پیدا نکرده.
دو شنبه ت و کشنده ت / هم قافیه نیستند
اصلاح کنید و مجدد ارسال بفرمایید.
این ترانه حتی با اصلاح برای بانک ترانه تایید نخواهد شد اما میتونه به دفتر شعرتون منتقل بشه
.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

اگر زیر شعرتون نوشته باشید (در صورت عدم تایید برای بانک ترانه حذف شود)
در این صورت اگر کارتون برای بانک ترانه تایید نشه بدون اینکه اینجا اطلاعرسانی کنیم حذف میشه.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۳۰

به شاعر : سمیه افشار
سلام

تقریبا تمام شعر  و ترانه هاتون رو یک بیت ، یک بیت هم قافیه میکنید. (هیچ اشکالی نداره)
اما سعی کنید گاهی دوبیت دوبیت ، هم قافیه کنید. چون بیشتر مورد پسند قرار میگیره و در موسیقی معمولا بندهای دوبیتی کاربرد بیشتری داره.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۷

به شاعر : محبوبه بیاتی
سلام

در خصوص ترانۀ به رنگ ارغوان
بیت دوم این بند مهفوم کاملی از چیزی رو نمیرسونه ، بیش از اندازه مبهم و غیر قابل درک و لمس هست.
(جوونه میزنه قلب سپیدار ……………………. قد یه عالم)
اصلاح کنید و مجدد ارسال بفرمایید


به آقای: نیما آفتاب سوار
سلام

در خصوص متن باید برم
نوشتۀ شما هم برای ایجاد دفتر شعر و هم برای بانک ترانه تایید نشد.


پیام ۲ به شاعر : سمیه افشار 
سلام

در خصوص ترانۀ کجایی عزیزم
ترانۀ قشنگی شده
توی یکی از بیتها بمونم و بودم رو همقافیه کردید که غلط هست
این بیت رو اصلاح کنید و ترانه رو مجدد بفرستید . بعد بررسی میکنیم که میتونه به بانک ترانه بره یا باید بره به دفتر شعرتون


به شاعر : سمیه افشار
سلام

در خصوص ترانۀ حرفای آخرم
ترانۀ ضعیفی هست و حتی برای ورود به دفتر شعرتون تایید نمیشه.
ما از دوستانی که کارهاشون به بانک ترانه راه پیدا کرده توقع زیادی داریم.
بیت اول تولدم و آخرم هم قافیه نیستند
بیت دوم رفتی و گفتی هم قافیه نیستند
جای دیگه گاهی رو با نمیخواهی هم قافیه کردید. هم قافیه بودنشون درسته ، اما کلمۀ نمیخواهی در این کار که ترانه هست ، شکل محاوره ای پیدا نکرده. و فرم شعر کلاسیک به خودش گرفته.
در مجموع ، مضمون و واژه نگاری های این شعر ضعیف هست.
شما که میتونید کارهای فاخر بنویسید به خودتون زحمت بدید و بیشتر به ذهنتون فشار بیارید و هر شعری رو به عنوان یک اثر از خودتون بجا نگذارید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

به شاعر : محبوبه بیاتی
سلام

در خصوص ترانۀ به رنگ ارغوان
کار زیبایی شده و خیلی حس و حال خوبی داره
دو تا نکته
اول اینکه هنوزم با عزیزم رو به سختی میشه به عنوان هم قافیه پذیرفت. در شعر کلاسیک که اصلا نمیشه در ترانه هم خیلی سخت میشه به عنوان هم قافیه قبولشون کرد.

نکته دوم ، یک نکته کلی هست که گهگاهی در کارهای شما دیده میشه. نمیشه بهش گفت اشکال ، اما اگر نباشه بهتر هست.
گاهی دیده میشه که منعقد شدن کلام در یک مصرع یا یک بیت رو محول میکنید به ابتدای مصرع یا بیت بعدی.
به این مثال توجه کنید
میون جنگل سبزی که بارون
زده رو تن گلبرگای عاشق
اینجا واقعا اشکالی وجود نداره اما واژه نگاری نمره ۲۰ نمیگیره
پایان مصرع اول ما باید یک حس پایان و منعقد شدن موقت رو به ما بده که نمیده و اشکال اصلی اینجا خودش رو بیشتر نشون میده که ما مجبوریم بلافاصله مصرع بعد رو بخونیم تا کلام منعقد بشه. از طرفی مصرع دوم دارای یک شخصیت ناقص شده.

بقیه دوستان دچار اشتباه نشید این موضوع خیلی فری داره با این بحث که مصرع ها و ابیات باید در ادامه هم یک موضوع رو دنبال کنند تا به نتیجه برسیم.
اینجا واژه ها و لغات هستند که ابتر میمونن و خواننده رو وادار میکنن که فورا مصرع بعدی رو بخونه . در صورتیکه معمولا ملودی ها جوری هستند که بین هر مصرع یک نفس گیری یا یک مکث بوجود میاد.

اصلاحات رو انجام بدید، برای بانک ترانه مورد تایید هست.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۵

پیام ۲ به شاعر : سمیه افشار
سلام

قبل از هر چیز از این همه ابراز محبت شما نسبت به مجموعۀ همکاران ما در این سایت خیلی ممنونیم

هر کدوم از کارهاتون که میخواهید نقد و بررسی بشه زیرش درخواستتون رو بنویسید که نقد بشه.
در کل اشعار و ترانه های شما اشکالات فنی قابل توجهی ندارند. برخی از اونها دارای موضوع و زیبایی لحن و بیان خیلی خوبی هستند که برای بانک ترانه تایید میشن و برخی هم از نظر زیبایی کلام به اندازۀ کافی کارشناسها رو مجذوب نمیکنه و به دفتر شعرتون منتقل میشه.
لذا شما درخواست نقد و بررسی رو زیر شعرهایی که میخواهید نقد بشه بنویسید. اما اگر شعرتون بدون نقد وارد دفتر شعرتون شد بدونید اشکال فنی نداشته اما موضوعش یا زیبایی بیانش در حدی جذاب نبوده که وارد بانک ترانه بشه.


به شاعر : سمیه افشار
سلام

بابت فعالیت خوب شما در سایت سپاسگزاریم
در خصوص اینکه فرمودید چندتا کار دیگه میتونید به دفتر شعرتون اضافه کنید باید عرض کنیم که با توجه به حجم بالای پیامهایی که به سایت ارسال میشه ما نمیتونیم تمام اینها رو محاسبه کنیم و برای دوستان به عنوان طلب محسوب کنیم.
لذا اگر در بخش دفتر شعر رایگان توضیحات رو با دقت مطالعه کنید متوجه میشید که عرض کردیم هر شعری رو که میخواهید به خواستید به قصد دفتر شعرتون ارسال کنید قبلش ۱۰ تا کامنت به عنوان فعالیت در سایت زیر پستها بنویسید و بعدش شعرتون رو ارسال کنید که اگر برای بانک ترانه تایید نشد براحتی وارد دفتر شعرتون بشه.

در خصوص اینستاگرام هم که پرسیده بودید ؛ فقط سایت ملاک هست نه اینستاگرام ،
البته فعالیت و کامنت گذاشتن در پستهای اینستاگرام صاحب سایت به جهت قدردانی از ایشون بابت ایجاد این بستر مجازی عالی و رایگان خالی از لطف نیست.

مدیر سایت : میرزایی

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

پیام ۲ به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام

در خصوص ترانۀ تلافی
این ترانه هیچ ایراد فنی نداره.
اما متن خشنی داره ، بخصوص اواخر کار.
برای ورود به بانک ترانه تایید نشد.
لطفا زیر اشعارتون بنویسید که در صورت عدم تایید راب یابنک ترانه چکار کنیم؟ حذف بشه یا به دفتر شعرتون اضافه بشه

.


به شاعر : سید جمال میرخسروی
سلام

پاسخ شما در پیامهای تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۲ در همین صفحه داده شده.
ضمنا شعر شما حذف شد و در هیچ بخشی از این سایت منتشر نشد

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۳

به شاعر : سمیه افشار
سلام

اینکه روی ملودی آهنگهای مشهور ترانه میگید کار خوبیه و باعث میشه تجربتون در ترانه رسایی زیاد بشه. به این کار اصطلاحا میگن کاورنویسی.
اما معمولا این کار باعث میشه ترانه سرا بیش از حد در ملودی غرق بشه و کلام دچار سردرگمی میشه و به شدت از برنامه ریزی روی متن و نتیجه گیری فاصله پیدا میکنه.
این اتفاق در ترانۀ دل روبراه من افتاده. که برای بانک ترانه تایید نمیشه و به خواسته خودتون وارد دفتر شعرتون میشه.


به شاعر : سمیرا نیکخواه
سلام

بعد از چند وقتی خوش اومدید به سایت خودتون
در خصوص دوتا ترانه ای که ارسال کردید ؛ شاعرانه میدونی دوست دارم
هر دوتا ترانه تون رو حس میکنیم که بر اساس یک ملودی که در ذهن خودتون هست سرودید. در صورتیکه حدس ما درسته شما باید ملودی های این ترانه هارو بخونید و برای ما ارسال کنید تا بتونیم در مورد ترانه هاتون درست قضاوت کنیم. در حال حاضر برداشت ما اینه که اشکال وزنی دارند.

در ضمن بیت اول ترانۀ عاشقانه فوق العاده ست ، آفرین
فقط در عجبیم از شما هنرمندای خوب که میتونید کارهای عالی خلق کنید اما روی تک تک مصرع ها و واژه ها مدتها وقت نمیذارید و فقط میخواید کار زود تموم بشه.
وقتی شما تونستید بیت اول رو به اون خوبی خلق کنید پس میتونید یک ترانه کامل با همون قدرت بنویسید فقط باید خیلی وقت بذارید. حتی شاید برای یک ترانه لازم بشه یک ماه تلاش کنید.

ضمنا در این ترانه یک اشکال واضح قافیه وجود داره
کمه واست
پای احساست
هم قافیه نیستند

.


پیام ۲ به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام

در خصوص ترانۀ عین رویا
توی این بند عشقه الان چطوری هم قافیه شده؟
………… …. عشقه الان
…………… چشمای توئه
……………… عاشق توام
……………. عشقه، الان
مگه مصرع اول و چهارم میتونن با هم قافیه بشن؟؟؟

در خصوص مصرع بعد از این مصرع هم دقت کنید (همه دنبال یه دنیای دیگن) بعدش معشوق رو با قبلش همراه کردید ولی فعلتون فعل مفرد هست. البته میشه آخرش بجای (منی) گفت (منید) ولی در کل اگر مصرع بعدی فق درباره (تو) معشوق باشه بهتره و دیگه چیزی مثل قلب رو باهاش همراه نکنید.
این کارتون هم با کمی اصلاحات میتونه بره بانک ترانه


به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام

در خصوص ترانۀ با تو 
باز هم میتونه بهتر بشه
مسموم حاصل یک فرایند بد هست. اما نگاه عاشقانۀ یار یک فراید دوست داشتنیه. ما متوجه هستیم که ابعاد شاعرانگی قابل قبول میشه ، اما ترانه تون اونفدر حس و حال خوبی داره و ساده فهم هست که این تضاد در این ترانه کارو خرب میکنه. (لطفا فرایند مسمومیت رو حذف کنید)
پارت اول خیلی قوی شده و اگر پارت دوم هم میتونست به زیبایی و قدرت پارت اول نوشته بشه قطعا بالای یک میلیون قیمت گذاری میشد.
در پارت دوم این حس به ما دست میده که انگار خواستید هرطور شده کار رو تموم کنید. اگر روی پارت دوم وقت و تمرکز بیشتری بذارید کل کار خیلی قوی خواهد شد.
شما که میتونید شاهکار خلق کنید. چرا نمیکنید؟؟؟

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

سلام و عرض ادب خدمت همه همراهان

صفحۀ جدید آشنایی با ترانه و آموزش ترانه سرایی ایجاد شد
برای مشاهده و مطالعۀ این صفحه اینجا کلیک کنید

.

به شاعر : محبوبه بیاتی
سلام

در ترانۀ سقوط
مصرع چهارمش نوشتید (گمونم قصد دلتنگی نداره) با توجه به مصرع های قبل و بعدش مضمونش میشه (قصد دلتنگی داره) حالا باید وزنش رو با این مفهوم درست کنید.  ما متوجه هستیم که منظور شما اینه که آسمون قصد باریدن نداره اما الان داره برداشت برعکس اتفاق میافته
در ضمن کلمۀ مچاله هم اونجای ترانه خوب نشده یه کلمه بهتر جایگزینش کنید.
بقیه کار خوبه. اصلاحات رو انجام بدید میتونه بره به بانک ترانه

.


به شاعر : سمیه افشار
سلام

ما از ابتدا در بخش دفتر شعر رایگان توضیح دادیم که اشعاری که وارد دفتر شعرتون میشه ، چون به صورت کامل به نمایش گذاشته میشه ممکنه مورد بهره برداری بدون اجازه قرار بگیره. چه از طریق سایت و چه از طریق هر شبکه مجازی که لینکتون رو اونجا منتشر کنید.
برای مطالعه دقیق تر بخش دفتر شعر رایگان رو مطالعه بفرمایید اینجا کلیک کنید

قیمت گذاری ها بر اساس تجارب کارشناسهای این سایت انجام میشه


به شاعر : سید جمال میرخسروی
سلام

شعری که ارسال کردید به دست ما رسید. شعر شما در قالب شعرهای کلاسیک و ترانه مورد تایید نیست. پیشنهاد میکنیم بخش آموزش سرودن شعر رو در سایت ما مطالعه کنید. اینجا کلیک کنید
در صورتیکه شعر شما شعر نو یا سپید هست باید در ابتدای شعر بنویسید که یکی از این قالبهاست. و باید نوع نگارش شعرتون هم به صورت شعر نو باشه.
ضمنا شعرتون رو قبل از ارسال نامگذاری کنید.

این شعر فعلا حذف میشه
در صورتیکه مایلید مجدد شعری برای ما ارسال کنید حتما به نکات بالا توجه بفرمایید.
ممنون از حضور شما

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۲۰

به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام

در خصوص ترانۀ با تو 
با اصلاحات زیر میتونه وارد بانک ترانه بشه
واژۀ هم در امتداد کلمات شبم و تبم در خوانش مشکل بوجود میاره و خوب ادا نمیشه (شبم هم) (تبم هم)
در جایی از ترانه نوشتید (دیگری) که بهتره در ترانه (دیگه ای) نوشته بشه.
ترانه کوتاه هست. لطفا چند بیت دیگه اضافه کنید.
بقیه موارد مشکلی نداره ، کار زیبایی شده.


به شاعر : سمیه افشار
سلام

تا ۵ تا شعر در دفتر شعرتون رایگان هست. از اون به بعد هم با توجه به فعالیت خوبی که شما در سایت دارید باز هم میتونید اشعار دیگه تون رو رایگان به دفتر شعرتون اضافه کنید.

.
کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۱۹

به شاعر : سمیه افشار
سلام

در خصوص ترانۀ باتو مغرورم
این ترانه دارای بی نظمی ها و بی وزنی های زیادی هست. در صورتیکه این ترانه رو بر اساس ملودی که در ذهنتون هست نوشتید باید ملودی رو برای بخونید و بفرستید تا بتونیم در مورد ترانه تون درست قضاوت کنیم. در حال حاضر این ترانه برای ورود به دفتر شعرتون هم تایید نمیشه..
در ترانۀ کنارم نموندی هم دوتا مصرع با وزنهای متفاوت داشتید اما روان خونده میشد و ما اشکال وزنی در اون ندیدیم و حتی برای ورود به بانک ترانه تایید شد.

در خصوص ریتم ۶/۸ هم سوال پرسیدین. جوابش خیلی مفصل هست. در چند جمله نمیگنجه
غالب ریتم های ۶/۸ آهنگهای شاد هستن اما ریتم ۶/۸ اسلو هم داریم مانند آهنگ روز برفی سیاوش قمیشی.
و اما آهنگهای شاد مانند ققنوس و سخن عشق آقای مجید فاضلی
و اغلب آهنگهای آقای بهنام بانی یا محسن ابراهیم زاده

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۱۸

به شاعر : علی اصغر شمس
سلام

شعر شما به دست ما رسید. در صورتیکه مایلید برای شما دفتر شعر مجازی ایجاد شود اینجا کلیک کنید
لطفا برای شعر خود نام انتخاب کنید و با نام برای ما ارسال بفرمایی.
و در صورتیکه شعر شما در قالب شعر نو یا سپید سروده شده در ابتدا یا انتهای آن توضیح بدهید که ما آنرا بر اساس اشعار کلاسیک یا ترانه ارزیابی نکنیم.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۱۷

به شاعر : سمیه افشار
سلام

تبریک : دفتر شعر شما ایجاد شد
از این به بعد شما میتونید لینک دفتر شعرتون رو در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید و هرچه این لینک بیشتر بازدید بشه شعرهای شما و نام شما در رنکینگ گوگل روز به روز بالاتر میره و بعد از چند ماه، هرکسی نام شما رو در گوگل سرچ کنه به راحتی میتونه آثار هنری شما رو ببینه و بخونه.

ابتدا در اپلیکیشن های زیر
به ما بپیوندید

اینستاگرام   [email protected]

تلگرام   [email protected]

سپس ، جهت دریافت لینک دفتر شعرتون به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ پیام بدید
۰۹۱۹۸۶۵۱۷۲۳

.


به شاعر : مهدی
سلام

شغر (تلخه این هوا برا من) تایید نشد.
لطفا موقع ارسال شعر در این سایت، اسمتون رو کامل بنویسید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۱۱

به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

ما اشعار رو به ترتیب در سایت رسیدگی میکنیم. بابت فعالیتی که در سایت انجام دادید شعر ساحل چشمام که بلاتکلیف مونده بود وارد دفتر شعرتون شد.
برای ورود شعر بعدی هم فقط کافیه به فعالیتتون ادامه بدید. نیازی به پیگیری تک تک موارد نیست.
خودتون بهتر از ما میدونید که چند کار فرستادید و بابت هر کار چه مقدار باید فعالیت انجام بدید.

.


به شاعر : اعظم اسماعیلی
سلام

ترانۀ عطر تن پوش دارای یک ریتم ۶/۸ با فضای غمگین هست.
از این دست کارها کم داریم و تشکر میکنیم از شما بابت این ترانۀ خوب
فقط کمی کوتاه هست (الان سه بند داره که بند سوم تکرار بند اول هست) . لطفا دو بند دیگه بهش اضافه کنید و مجدد ارسال بفرمایید.
تا اینجای کار برای ورود به بانک ترانه تایید شده.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۱۰


به شاعر : اسماء رحمانی
سلام

شعرهای حواس پرت و دل فریبا برای ورود به دفتر شعرتون تایید نشد.
با توجه به اینکه شما مدتهاست فقط یک شعر در دفتر شعرتون دارید و هیچ کدوم از اشعار جدیدی که ارسال کردید تایید نشده. موقتا دفتر شعرتون حذف میشه.
پیشنهاد میکنیم بخش آموزش سرودن شعر رو مطالعه کنید اینجا کلیک کنید

.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

پیرو پیام ۱۴۰۰//۰۲/۳۱
در خصوص ورود شعر، به دفتر شعرتون یا باید حق اشتراک پرداخت کنید، یا برای هر قطعه شعر ۱۰ تا کامنت مفید زیر پستهای سایت بنویسید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۹

به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

در خصوص ترانۀ ساحل چشمام
این ترانه برای ورود به بانک ترانه تایید نشد. لطفا موقع ارسال زیر شعر بنویسید که در صورت عدم تایید برای بانک ترانه حذف بشه یا وارد دفتر شعرتون بشه.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

در خصوص ترانۀ شب پاییز
آفرین به استمرار و تلاش شما ، کار داره بهتر میشه. جاهایی که عرض میکنم اصلاح کنید. اما توقع نداشته باشید که با این اصلاحات کار تموم بشه. ممکنه چند مرحله دیگه نیاز باشه روش کار کنیم.
در دو بیت اول مضمون رو کمی تغییر بدید. الان به فضایی که ایجاد کردید دقت کنید. انتهای یه کوچۀ باریک و در تاریکی و زیر بارون حس یه بن بست ترسناک رو بیشتر القا میکنه تا یه فضای عاشقانه . حالا همین حس رو با قدم زدن در یک کوچه باغ خیس و بارونی در فصل پاییز مقایسه کنید. متوجه منظور ما خواهید شد.
نمیگم فضایی که من گفتم رو ایجاد کنید ، خواستم مقایسه ای باشه برای ذهنتون.
پس اولین نکته در ترانه نویسی فضا سازی های مناسب با مطلبی هست که میخواید به گوش مخاطب برسه.

نکته بعدی (پشت هم خاطره گفتیم) به عمق این مصرع فکر کنید. خیلی اغراق شده در خاطره گویی. کجا وقتی دونفر عاشق با هم هستن مدام خاطره میگن برای هم؟
زیر چتر گلی زرد تصویر خوبیه اما فضا رو خیلی کودکانه کرده
این مصرع در خوانش خوب در نمیاد ( بی تو هی بونه می گیرم ) پس در ترانه سرایی باید به خوانش خواننده هم دقت کرد
این مصرع دور از محاوره هست (می مونم غرقِ تو حیرت) هیچکس الان در زبان محاوره از این ادبیات استفاده نمیکنه.
این مصرع از همه نظر ضعیفه (تو نباشی خسی نیستم

جناب کیقبادی عزیز و همراه همیشگی ما
با توجه به حضور پر رنگ و عزیز شما در این سایت کارتون رو موشکافانه تجزیه و تحلیل کردیم که هم شما و هم بقیه دوستانی که گاهی از ما خرده میگیرن متوجه بشن واقعا ترانه سرایی خیلی از شعر گفتن سختتره. یه ترانۀ خوب باید نکات محاوره ای ، مفهومی و بازی با کلمات خاصی داشته باشه که وقتی خواننده میخونش لحظه به لحظه با موسیقی پیش بره.

بماند که امروزه موسیقی و شعر و ترانه خیلی آسیب دیده ولی خطکش و معیار ما باید کارهای فاخر خواننده های سطح بالا باشه

باز هم روی این ترانه کار کنید و برامون ارسال کنید تا جایی که مورد تایید کارشناسهای ما قرار بگیره و بتونه وارد بانک ترانه بشه
.


به آقای : نیما آفتاب سوار
سلام
در خصوص شعر پیشکش چشمای تو
فقط بیت اولش درسته. اگر بتونید بقیه شعر رو هم بر وزن بیت اول پیش ببرید میتونه وارد دفتر شعرتون بشه

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

به آقای : نیما آفتاب سوار
سلام
هیچ یک از مطالبی که برای ما ارسال کردید در قالب شعر و ترانه نمیگنجند و ما نمیتونیم برای شما دفتر شعر ایجاد کنیم. اگر میخواهید در مسیر سرودن شعر و ترانه فعالیت کنید از اساتید ادبیات کمک بگیرید. ضمن اینکه میتونید مطالب مختصری نیز در خصوص آموزش سرودن شعر و ترانه در سایت ما مطالعه بفرمایید. اینجا کلیک کیند

.


پیام ۲ به شاعر : اعظم اسماعیلی
سلام

ترانۀ عمر نیلوفر برای ورود به بانک ترانه تایید نشد
لطفا زیر اشعارتون بنویسید که در صورت عدم تایید برای بانک ترانه حذف شود یا به دفتر شعرتون اضافه شود

.


به شاعر : اعظم اسماعیلی
سلام

در خصوص ترانۀ تندیس
کل ترانه با توجه به اینکه براش ترجیع بند در نظر گرفتید و تغییر هجای قابل توجهی داره خوب شده
اما در چهار مصرع وسط کار به نظر میرسه چند کلمه رو با هم هم قافیه کردید که غلط هستند.
اینها هم قافیه نیستند / نسپارم  / خرابم  / حالم  / محرم رازم

لطفا اصلاح و مجدد ارسال بفرمایید.

.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

ترانۀ شب پاییز برای ورود به بانک ترانه در مرحلۀ نهایی تایید نشد.
الان کارتون اشکال فنی نداره. بیشتر میشه گفت واژه نگاری های کل کار باید تقویت بشه. مثلا در دوبیت اول سه بار از واژۀ (اون) استفاده شده.
یا مواردی مشابه به اینکه نوشتید (تو بیا دیگه دوباره) دیگه و دوباره پشت هم زیبایی معنایی کمی دارن و از این قبیل موارد که نمیشه بهشون گفت اشکال فنی ولی در نهایت کارشناس های سخت گیر مارو برای تایید بانک ترانه راضی نمیکنه.
اگر مایلید این ترانه وارد دفتر شعرتون بشه به ما اطلاع بدید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۴

به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام

ترانۀ مرد تنها کار خیلی خوبی شده
دو تا نکته رو روش کار کنید و مجدد بفرستید که بره برای بانک ترانه
اینو ما نمیپسندیم (حالا خُ(ب) پرکن جای خالیمو) حس خوبی نداره. حیفه توی کار به این خوبی این ضعف وجو داشته باشه.
اشاره به اسم حبیب (خواننده) هم به چند دلیل اشتباه هست. یکی اینکه حبیب و اهنگ مرد تنهای شب برای هم نسلهای منو شما (تازه اونم نه همه) جذابیت داره. و شما دارید این ترانه به شدت دچار محدودیت سنی و سلیقه ای میکنید. دوم اینکه ترانۀ شما یک ترانۀ مسقل ، زیبا و درجه یک هست. شما دارید با این کارتون ، خودتون و شعرتون رو وصل میکنید به یک شعر قدیمی که انگا شما خالق این اثر نیستید. شاید به این کار بشه گفت نوعی تلمیح اتفاق افتاده ، اما این تلمیح و اتصال مثل یک واقعۀ بزرگ تاریخی (شبیه به جنگهای ایران و روم) نیست که هر کسی شعرتون رو بخونه لذت ببره.
در نهایت اگر اصرار دارید حبیب باشه ما حرفی نداریم. ولی احتمال پسندیدن مشتری و خواننده ها رو بسیار کم میکنه
نکتۀ اول که گفتیم حتما اصلا بشه و کل شعر رو مجدد ارسال کنید
در کل این کارتون هم مثل قبلی ها عالیه.

.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام

ترانۀ شب پاییز با کمی اصلاحات میتونه بره به بانک ترانه
این مصرع (ازغمِ ،غصه می میرم) از نظر معنایی جالب نیست. بهتره بگیم (ازغم و غصه می میرم)
این مصرع (شونه تو، کم میارم ،من) بهتره بشه (شونه هاتو کم میارم) و مصرع بعدشم زیبا نیست، باید بهتر بشه.
بند آخر هم کامل روش کار کنید، بند آخر به زیبایی جاهای دیگۀ ترانه نیست. مثل بقیه جاهای ترانه باید بیشتر بهش فکر کنید.
در کل ترانه تون حس و حال خوبی داره
آفرین
بعد از اصلاحات مجدد ارسال کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۳

به شاعر : ملیحه ارجمند
سلام

تبریک : دفتر شعر شما ایجاد شد
از این به بعد شما میتونید لینک دفتر شعرتون رو در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید و هرچه این لینک بیشتر بازدید بشه شعرهای شما و نام شما در رنکینگ گوگل روز به روز بالاتر میره و بعد از چند ماه، هرکسی نام شما رو در گوگل سرچ کنه به راحتی میتونه آثار هنری شما رو ببینه و بخونه.

ابتدا در اپلیکیشن های زیر
به ما بپیوندید

اینستاگرام   [email protected]

تلگرام   [email protected]

سپس ، جهت دریافت لینک دفتر شعرتون به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ پیام بدید
۰۹۱۹۸۶۵۱۷۲۳

.


به آقای : نیما آفتاب سوار
سلام
فقط شعر و ترانۀ کسانی نقد و بررسی میشه یا به بانک ترانه میره که در این سایت دفتر شعر داشته باشند. اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۲

به شاعر : ملیحه ارجمند
سلام
شعر اولتون با مطلع (ای که آشفته ی چشمان سیاه دگری) برای ایجاد دفتر شعرتون تایید شد.
و اما شعر دومتون با مطلع (از کوچه ی تنگ دلم وقتی عبور میکنی) برای ورود به بانک ترانه تایید شد. (البته در صورتیکه قبلا جای منتشر نکرده باشید یا برای کسی ارسال نکرده باشید) در غیر اینصورت فقط میتونه وارد دفتر شعرتون بشه.
هر دو تا ترانه تون رو بدون اسم ارسال کردید. به همین دلیل ایجاد دفتر شعرتون با تاخیر مواجه شده.
لطفا اسم هر دو تا شعر رو همراه با مصرع اولشون برای ما ارسال کنید.
در صورتیکه شعر دومتون طبق مواردی که عرض کردیم شرایط رفتن به بانک ترانه رو داره لطفا تعهد نامۀ مربوط به بخش فروش رو هم برای ما ارسال کنید. برای دیدن متن تعهدنامۀ بخش فروش اینجا کلیک کنید

.


به آقای : نیما آفتاب سوار
سلام
متن شما به عنوان شعر برو برای ایجاد دفتر شعر دراین سایت تایید نشد. پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید در مسیر سرودن شعر و ترانه فعالیت کنید از اساتید ادبیات کمک بگیرید. ضمن اینکه میتونید مطالب مختصری در خصوص آموزش سرودن شعر و ترانه در سایت ما مطالعه کنید. اینجا کلیک کیند

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

به شاعر : افشین پارسایی
سلام
ترانه هاتون به دست ما رسید.
اول اینکه لطفا از این به بعد هر شعر رو در یک پیام جاداگانه ارسال بفرمایید.
دوم اینکه ظاهرا ترانه هاتون رو طبق ملودی که در ذهن خودتون هست نوشتید. در این صورت باید ملودی این ترانه هارو برای ما بخونید و بفرستید تا بتونیم کارهاتون رو درست قضاوت کنیم. در نگاه اول ترانه هاتون دارای اشکالات وزنی هستند مگر اینکه بر اساس ملودی خاصی نوشته باشید.
.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۳۱

به شاعر : اسما رحمانی
سلام
در خصوص ترانه حواس پرت ، این ترانه برای ورود به بانک ترانه تایید نشد. در صورتیکه مایلید وارد دفتر شعرتون بشه پیام بدید.

.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
ترانۀ نفس اشکال فنی و معنایی نداره. فقط از نظر چینش کلمات سلیقۀ کارشناسهای ما رو برای ورود به بانک ترانه زاضی نمیکنه. میشه به این مورد گفت، تفاوت سلیقه. قطعا با تلاش و کسب تجربه بیشتر میتونید سلیقه های بیشتری رو با کارهاتون همراه کنید.

در خصوص ورود شعر پنجره به دفتر شعرتون یا باید حق اشتراک پرداخت کنید یا ۱۰ تا کامنت مفید زیر پستهای سایت بنویسید در غیر اینصورت پیام شما به صورت خودکار حذف خواهد شد.

.


به شاعر : نیما آفتاب سوار
سلام
شعر برگرد برای ایجاد دفتر شعر دراین سایت تایید نشد. پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید در مسیر سرودن شعر و ترانه فعالیت کنید از اساتید ادبیات کمک بگیرید. ضمن اینکه میتونید مطالب مختصری در خصوص آموزش سرودن شعر و ترانه در سایت ما مطالعه کنید. اینجا کلیک کیند

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

به شاعر : اسما رحمانی
سلام
در خصوص ترانه ای که ارسال کردید.
اول اینکه نام نداره. باید برای اشعاری که ارسال میکنید نام انتخاب کنید و بعد ارسال بفرمایید.
دوم اینکه ترانه تون به شدت دارای بی نظمی های وزنی هست. اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم میتونیم تصور کنیم که ترانه رو بر اساس یک ملودی که در ذهن خودتون طراحی کردید نوشتید و طبیعتا ما از اون ملودی بی اطلاع هستیم. اگر حدس ما درست هست و ترانه تون رو بر اساس ملودی نوشتید باید ملودیتون رو برای ما ارسال کنید که بتونیم کارتون رو منصفانه بررسی و قضاوت کنیم. (اسم ترانه فراموش نشه لطفا)
تا دو روز منتظر ارسال ملودی میمونیم

.


به آقای : نیما آفتاب سوار
سلام
شما شعر ارسال نکردید. فقط سه مصرع ارسال کردید که تایید نشد.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۹

به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام
اول اینکه ممنون از لطف همیشگی شما
پاسخ به سوالتون ؛ شما میتونید مانند سنوات گذشته، تصویر با کیفیت و شناسنامۀ کتابهاتون رو برای ما ارسال کنید که به صفحۀ بیوگرافی شما اضافه بشه، و مهمترین کتاب تون رو هم معرفی کنید که در صفحۀ اول دفتر شعرتون قرار بگیره
.


به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
با توجه به لحن طلبکارانه تون با کارشناسهای سایت (که بارها تکرار شده)، دفتر شعر و اشعار شما از این سایت حذف شد. امیدواریم بتونید با سایتهای دیگه همکاری خوبی داشته باشید. لطفا دیگر در این سایت پیام ارسال نکنید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۷

به شاعر : سید محمد اکبری
سلام
شعر ایران به دست ما رسید ، اما برای ورود به بانک ترانه تایید نشد. در صورتیکه مایلید برای شما دفتر شعر مجازی ایجاد شود اینجا کلیک کنید


به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
لطفا مطالبتون رو فقط در بخش دریافت شعر و ترانه  ارسال کنید. در غیر این صورت ممکن است به دست کارشناسهای ما نرسد.
ترانه و ملودی دست من نیست برای ورود به بانک ترانه تایید نشد

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۷

به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
لطفا ملودی کامل ترانۀ دست من نیست رو ارسال کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۵

به خانم : فاطمه عیدیوندی
سلام
متن شما به دست ما رسید. اما از نظر ما متن شما در هیچ یک از قالبهای شعری نمیگنجد و برای ایجاد دفتر شعر تایید نشد.
پیشنهاد میکنیم جهت سرودن شعر و ترانه آموزشهای لازم را نزد اساتید ادبیات ببینید و همچنین میتونید بخش آموزش سرودن شعر در سایت ما رو مطالعه بفرمایید اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

به شاعر : سیاوش نثری
سلام
ترانۀ جای من هرکی بود ، برای ورود به بانک ترانه تایید شد. لطفا ابتدا برای ایجاد دفتر شعر رایگان اقدام کنید و چند قطعه از شعرهایی که قبلا منتشر کرده اید برای ایجاد دفتر شعرتون ارسال کنید، بعد میتونید برای ورود ترانه تون به بانک ترانه اقدام کنید.
با توجه به اینکه ترانه تون برای ورود به بانک ترانه تایید شده. شما میتونید هر دو برگۀ (تعهد) مربوط به ایجاد دفتر شعر و بخش فروش رو همزمان برای ما ارسال کنید.
به این قسمتها مراجعه بفرمایید. ایجاد دفتر شعر رایگان   و  قوانین فروش ترانه.


به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
بین ترانه هایی که ارسال کردید، ترانۀ تکلیف عشق ، برای ورود به بانک ترانه تایید شد. (با قیمت ۴۰۰ هزار تومان) اگر مایل هستید که با این قیمت به بانک ترانه منتقل بشه ، دو بند دیگه بهش اضافه کنید (چهار بیت) و برامون ارسال کنید.
بقیه ترانه هاتون حذف شد. البته اینکه کارهاتون مورد تایید ما قرار نمیگیره دال بر این نیست که کارهای شما اشکال داره. شاید سلیقه هامون کمی متفاوت هست و از طرفی کارهای شما جوری هست که احتمالا باید همزمان با موسیقی همراه بشه و آهنگسازی بشه تا اون موقع خودشون رو نشون بدن. اما با شرایطی که الان دارن و ملودی هایی که فرستادید فقط ترانۀ تکلیف عشق مورد تایید ما هست که اون هم کوتاه هست و باید حداقل چهار بیت بهش اضافه بشه و قیمت پیشنهادی تون هم برای این کار از نظر ما خیلی زیاده.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
با کامنتهایی که گذاشتید شعر خورشید وارد دفتر شعرتون شد. برای شعر پنجره هم باید همین روال رو انجام بدید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
با توجه به توضیحاتی که برامون ارسال کردید ، همچنان نظر ما همون مطالبی هست که روز قبل عرض کردیم. شاید اشکال از ما باشه و نقد و بررسی ما ایراد داره. در اینصورت پیشنهاد میکنیم آثارتون رو در سایتهای دیگه ارائه بدید. براتون آرزوی موفیقت داریم.
ضمنا در خصوص بقیه کارهاتون هم به ما پیام بدید که آیا مایل به نقد و بررسی هستید یا حذف بشن.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۲۰

به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
ترانه هاتون رو بر اساس ملودی هایی که فرستادید کم کم بررسی میکنیم و نتیجه ش رو اینجا اعلام میکنیم.
در ترانۀ خیلی دوست دارم بر اساس ملودی که فرستادید مصرع دومش خوبه و روان خونده میشه اما مصرع اولش لنگ میزنه. مصرع سومش خوبه اما مصرع چهارم لنگ میزنه و وزن درستی نداره و خواننده باید به زور کلمات رو در ملودی جا بده.
ترجیع بندش مشکلی نداره.
پارت دوم ترانه مصرع اول وزنش اشکال داره و موقع خوندن روان خونده نمیشه ولی مصرع های دیگه تا پایان خوب هستن.
یک اشکال معنایی هم داریم : در پارت دوم ، ابتدا مستقیم به معشوق اشاره کردید اما در مصرع بعدش خیلی بی دلیل یوهو با یک فرد دیگه درباره معشوق حرف میزنید و معشوق میشه سوم شخص.
نظر ما درباره قیمت این ترانه ۳۰۰ هزار تومن هست.
اگر مایلید اشکالاتی که عرض کردیم برطرف کنید و مجدد ارسال کنید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
ترانه های خیلی دوست دارم ، تکلیف عشق ، چه حالی ، آخرِ شب ، وای که چه حالی میشم و متاسفم به دست ما رسید.
در نگاه اول و از نظر قواعد وزن شعری ، ترانه هاتون اشکالاتی داره. اما با توجه به اینکه ترانه ها گاهی تحت شرایط ملودی که در ذهن ترانه سرا شکل گرفته ساخته میشن و ما به این موضوع کاملا آگاه هستیم که ظاهر ترانه های شما نشون میده که این حالت رو دارن.

در صورتیکه حدس ما درست هست
شما باید برای ترانه هایی که ارسال کردید فایل صوتی ملودی هاشون رو هم در تلگرام یا واتساپ ارسال کنید و ما اون موقع میتونیم کارهاتون رو بررسی کنیم که آیا میپسندیم وارد بانک ترانه بشه یا خیر.
در غیر اینصورت ما با یک متن ترانه یا شعر روبرو هستیم که باید تمام اصول ادبی رو رعایت کرده باشه تا مورد تایید قرار بگیره.
.


به شاعر : اسماء رحمانى
سلام
دوتا شعری که فرستادید برای ورود به دفتر شعرتون تایید نشد. پیشنهاد میکنیم بخش (آموزش سرودن شعر و ترانه) رو در سایت رو مطالعه بفرمایید. اینجا کلیک کنید
.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
برای ورود شعرهای خورشید و پنجره به دفتر شعرتون ، یا باید حق اشتراک پرداخت بفرمایید یا اگر مایلید رایگان وارد دفتر شعرتون بشه بابت هر قطغه ، ۱۰ تا کامنت معنا دار زیر صفحات مختلف سایت بنویسید.

توضیح اینکه ؛
بعد از ارسال ۱۰ تا کامنت شعر مرثیه شما در دفتر شعرتون قرار گرفت.
بعد از مرثیه ۳ تا کامنت دیگه توی سایت گذاشتید.
یادآوری؛ برای قرار گرفتن هر قطعه شعر به صورت رایگان در دفتر شعرتون باید ۱۰ تا کامنت معنا دار زیر پستهای مخلف سایت بنویسید.

.


به شاعر : محمد مهدی
سلام
متن ترانۀ شما به دست ما رسیده. چند روز هست که قراره تعهد نامۀ بخش فروش و فیلم ملودی تون رو ارسال کنید. در صورتیکه مایل به ارسال موارد مذکور نیستید بفرمایید که شعر رو از آرشیو حذف کنیم.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۱۶

به آقای : مجتبی گودرزی
سلام

تبریک : دفتر شعر شما ایجاد شد
از این به بعد شما میتونید لینک دفتر شعرتون رو در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید و هرچه این لینک بیشتر بازدید بشه شعرهای شما و نام شما در رنکینگ گوگل روز به روز بالاتر میره و بعد از چند ماه، هرکسی نام شما رو در گوگل سرچ کنه به راحتی میتونه آثار هنری شما رو ببینه و بخونه.

ابتدا در اپلیکیشن های زیر
به ما بپیوندید

اینستاگرام   [email protected]

تلگرام   [email protected]

سپس ، جهت دریافت لینک دفتر شعرتون به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ پیام بدید
۰۹۱۹۸۶۵۱۷۲۳

.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
لطفا شعر پنجره رو مجدد برامون ارسال کنید. به اشتباه حذفش شد.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

به شاعر : مهری معلمی
سلام
بابت ترانۀ به قلبم سر بزن گاهی بهتون تبریک میگیم. آفرین. قلمتون خیلی خوب شده


به آقای : مجتبی گودرزی
سلام
ترانۀ مات به دست ما رسید. برای ورود کارهاتون به بانک ترانه باید ابتدا در این سایت دفتر شعر داشته باشید. برای ایجاد دفتر شعر رایگان اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

به خانم : لیلی منادی
سلام
شعرهای شما به دست ما رسید. متاسفانه شعرهاتون برای ایجاد دفتر شعر در این سایت تایید نشد. یا اینکه اشعار سپید و یا متون ادبی بنویسید که در صورت قوی بودن ، براتون دفتر شعر ایجاد کنیم یا اینکه اگر اصرار دارید در حوزۀ شعر و ترانه فعالیت کنید آموزش های لازم رو پیش اساتید ادبیات و شعر ببینید و بعد اقدام به سرودن شعر کنید. ما هم مختصری آموزش در خصوص سرودن شعر در سایت گذاشتیم که برای مطالعه میتونید  اینجا کلیک کنید


به شاعر : روژان سلامی
سلام

تبریک : دفتر شعر شما ایجاد شد
از این به بعد شما میتونید لینک دفتر شعرتون رو در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید و هرچه این لینک بیشتر بازدید بشه شعرهای شما و نام شما در رنکینگ گوگل روز به روز بالاتر میره و بعد از چند ماه، هرکسی نام شما رو در گوگل سرچ کنه به راحتی میتونه آثار هنری شما رو ببینه و بخونه.

ابتدا در اپلیکیشن های زیر
به ما بپیوندید

اینستاگرام   [email protected]

تلگرام   [email protected]

سپس ، جهت دریافت لینک دفتر شعرتون به شماره زیر در تلگرام پیام بدید
۰۹۱۹۸۶۵۱۷۲۳


به شاعر : غلامعلی خدادادی
سلام
نقد و بررسی اشعار فقط برای دوستانی که در این سایت دفتر شعر دارند انجام میشود. در صورتیکه مایلید برای شما دفتر شعر رایگان ایجاد کنیم اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۰۷

به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
– ممنون از نگاه پر مهر شما و انتقاد پذیری حضرتعالی که قطعا موجب رشد روز افزون شما خواهد شد.
– شما هر چقدر پر کار باشید ، ما مشکلی نداریم و در خدمتتون هستیم.
– با توجه به تعداد کامنتهایی که در سایت گذاشتید ، برای ورود شعر عاشقی به دفتر شعرتون نیازی به پرداخت حق اشتراک ندارید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

به شاعر : زهرا حسین نیا
سلام
ترانۀ یه عاشق حساس برای ورود به بانک ترانه تایید شد. لطفا تعهد نامۀ مربوط به بخش فروش رو برای ما ارسال کنید. اینجا کلیک کنید

ترانه های رفیق و بی من وزن خاصی دارن که ظاهرا بر اساس یک ملودی که توی ذهن شما نقش بسته سروده شدند. حتی برخی جاها وزن اصلی هم دچار تغییراتی شده که اونم میتونه ناشی از بحث ملودی باشه.
برای تایید این ترانه ها شما باید ملودی این ترانه ها رو یا بخونید یا با ساز بزنید و در تلگرام برای ما ارسال کنید که بتونیم بررسی کنیم.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

به شاعر : زهرا حسین نیا
سلام

تبریک : دفتر شعر شما ایجاد شد
از این به بعد شما میتونید لینک دفتر شعرتون رو در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید و هرچه این لینک بیشتر بازدید بشه شعرهای شما و نام شما در رنکینگ گوگل روز به روز بالاتر میره و بعد از چند ماه، هرکسی نام شما رو در گوگل سرچ کنه به راحتی میتونه آثار هنری شما رو ببینه و بخونه.

ابتدا در اپلیکیشن های زیر
به ما بپیوندید

اینستاگرام   [email protected]

تلگرام   [email protected]

سپس ، جهت دریافت لینک دفتر شعرتون به شماره زیر در تلگرام پیام بدید
۰۹۱۹۸۶۵۱۷۲۳


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
در خصوص ترانۀ عاشقی
دو تا بند اولش خیلی خوبه.

بند سوم اشکال وزنی نداره اما از نظر معنا و بیان محاوره ای ، خیلی ضعیفه. (یه وقتایی یه نیرنگه) اصلا چنین بیانی در گفتگوی روزمره ما وجود نداره. و همچنین در ادامه (یه جورایی جنون هستش / تو گفتی اوج فرهنگه !) بکار برده واژه (هستش) خیلی اشتباه هست. (عشق اوج فرهنگه ؟؟؟؟) قابل درک و قابل لمس نیست.

همچنین بند بعدی هم از نظر معنایی اشکالاتی داره. و اینکه (چه خندیدی) زبان ترانه و محاوره نیست.

بند بعدی کلمات (میرن و هستن) هم قافیه نیستند. و این مصرع (نگقتم آدما بعضی) جاگذاری کلمات اشتباه هست. وزن ترانه درست شده آ اما به چه قیمتی؟
میتونیتسد بگید (نگقتم آدما گاهی  به دنبال هوس میرن) که البته اگر اینم بشه برای دفتر شعرتون مناسب هست اما برای بانک ترانه خیر. ادامه کار هم مشابه موارد بالا ضعیف هست.

و اما نکته پایانی ؛ شما که تونستید دوتا بند خیلی خوب در ابتدای کار بگید پس میتونید کل کار رو تا پایان با قدرت پیش ببرید. اما ما اکثرا درگیر عجله میشیم. باید برای تک تک مصرع ها ساعتها و روزها فکر کرد.
موفق باشید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

به شاعر : مهری معلمی
سلام
در خصوص ترانۀ تدبیر عشق
چرا فرمودید نقد بشه و حذف بشه؟
بیشتر جاهاش خیلی خوب شده. با کمی ویرایش حتی میتونه بره به بانک ترانه.
بیت اول ؛ عالی
بیت دوم ؛ مضمونش خوبه. در مصرع اولش کمی با کلمات بیشتر بازی کنید تا زیباتر بشه. در مصرع دومش به جای (به) بنویسید (یک) مصرع دوم با این تغییر خیلی خوب میشه.
بیت سوم ؛ مصرع دوم حرف (هر) کمی بی نظمی وزنی ایجاد کرده. کلا کمی با کلمات مصرع دوم بازی کنید تا بهتر بشه.
بیت چهارم ؛ مصرع دومش عالیه. ام مصرع اولش خیلی ضعیفه ، ظاهرا کلمۀ آخرش هم اشکال املایی داره. ما متوجه نشدیم این یعنی چی (خامته)
سه بیت بعدی هم خیییییییییلی خوب هستن. آفرین


به شاعر : بابک سویدا
سلام
در خصوص کپی/پیست ، این قابلیت خیلی وقته از سایت حذف شده، تا از مطالب دوستان و سایت براحتی سوءاستفاده نشه.

در خصوص ترانۀ نهنگ سفید 
شروع نسبتا خوبی داره و پایانش فوق العاده ست (بخصوص بیت آخر) یه خلق جدید و فوق العاده ست. به خاطر بیت آخر بهتون تبریک میگیم. آفرین.
اما اشکالاتی داره که فعلا برای بانک ترانه تایید نمیشه.
اشکالات شما در حد شماست. یعنی اشکال فنی وجود نداره. توقع ما از شما زیاده.
توی مصرع سوم کلمۀ (اقیانوس) وزن مطلوبی نداره و مثل مصرع های قبل و بعدش روان خونده نمیشه.
توی بند بعدی کلمۀ (منعکس) جای خوبی نیومده و از حس محاوره ای بودن شعر به شدت کم شده. شاید اگر فعل جابجا بشه و (منعکس) قبل از فعل بیاد، بهتر توی مصرع بشینه. اما خب طبیعتا قافیۀ بیت بعدی رو هم باید عوض کنید.
بند بعدی رو کامل نمیپسندیم ، بخصوص مصرع اول (راهو گم کردمش) اینجا اومدن (ش) اصلا درست نیست.

ما میدونیم شما هنرمند توانمندی هستید. و از شما توقع داریم تک تک بیت هاتون قوی و فوق العاده باشه.
و چون این ترانه اون بیت طلایی رو در پایانش داره امیدواریم بتونید اونقدر تقویتش کنید تا نظر ما برای ورودش به بانک ترانه جلب بشه.
(ضمنا ؛ با توجه به اینکه شما در خواست نقد و بررسی نکرده بودید، اگر تمایلی به نقد ما ندارید بفرمایید که در موارد مشابه که بخشی از شعر خیلی مورد توجه ما قرار میگیره ، و مایلیم کار ویرایش و مجدد ارسال بشه ، نقد و بررسی انجام ندیم)


به شاعر : اعظم اسماعیلی
سلام
ممنون که زیر پست دوستان نظراتتون رو مینوسید.
فقط یک نکته ؛ برای اینکه پیامهاتون به دست دوستان برسه، باید پیامتون رو در دیدگاه های زیر همون شعر بنویسید یا در دیدگاه های دفتر شعر دوستان بنویسید. برای پیدا کردن یک شعر یا دفتر شعر براحتی میتونید در قسمت جستجوی سایت که در تمام صفحات ابزار (جستجو) وجود داره، یک مطلب رو جستجو کنید و براحتی به شعر یا مطلب مورد نظرتون برسید.

دیدگاه های صفحۀ (دریافت شعر و ترانه های شما) فقط ویژۀ دریافت اشعار هست و نظرات اونجا به نمایش گذاشته نمیشه.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

به شاعر : بابک سویدا
سلام
سلام متن ترانۀ عشق رو مجدد برامون ارسال کنید. به اشتباه حذف شد.

ترانۀ چرا بارون نمیگیره برای ورود به بانک ترانه تایید نشد، اگر مایلید به دفتر شعرتون اضافه بشه پیام بدید.
لطفا زیر اشعارتون بنویسید که قصدتون از ارسال چیه// بانک ترانه // دفتر شعر // در صورت عدم تایید برای بانک ترانه وارد دفتر شعرم نشود یا بشود //

در خصوص ترانه های منو ببر و شب آخر علی رغم توضیحاتی که نوشتید، این ترانه ها دارای وزن و ریتم خاصی هستند که برای تایید باید ملودی شون رو هم برامون بفرستید.
در خصوص قافیه ها نیز که توضیحاتی فرمودید، باید عرض کنیم که از نظر ما قافیه ها باید صحیح باشند. از نظر ما قافیه های به اصطلاح (هم آوا) در آهنگهای غیر حرفه ای دیده میشن و ما فعلا در این سایت قصد نداریم غیر از ترانه های درجه یک چیزی منتشر کنیم.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۲۹

به شاعر : غلامعلی خدادادی
سلام
شعر شما به دست ما رسید ، در صورتیکه مایلید برای شما دفتر شعر رایگان ایجاد کنیم اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۲۵

به شاعر : حشمت اله بیرانوند
سلام
در خصوص ترانۀ بی طاقتی ؛
در این ترانه پیشرفت خیلی خوبی از شما دیده میشه. آفرین.
این اشکالات رو برطرف کنید میتونه وارد بانک ترانه بشه.

این مصرع احتمالا اشکال املایی داره ، چون چیزی نمیشه ازش درک کرد.
تهه آخرش را نداره برو

این مصرع رو بیشتر روش کار کنید ، کلمه آثار با توجه به مصرع های قبلش مفهوم زیبایی پیدا نکرده.
تو قابش بمونه که آثار شه

مفهوم این بیت رو هم خوب نمیشه لمس کرد
فراموشی هم حالِ امروزتِه
تو خواستی بری نه که حالا بری

بیشتر روش کار کنید و مجدد ارسال کنید.
بیشتر جاهای ترانه زیباست


به شاعر : لیلی منادی
سلام
لطفا اشعارتون رو فقط در بخش دریافت شعر و ترانه های شما ارسال کنید که به دست کارشناسهای سایت برسه. اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۲۳

به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام
لطفا برگه واگذاری ترانۀ مادر رو در تلگرام برای ما ارسال بفرمایید که شعرتون هر چه زودتر وارد مرحله تولید بشه.


به شاعر : حوریا صفایی نسب
سلام
به دلیل عدم حضور شما در کانال (بانک ترانه) ، مجبوریم لینک شما رو از لیست تبلیغات کانال حذف کنیم. لطفا در صورتیکه با اکانت دیگه ای در کانال فعال هستید ، اون اکانت رو معرفی بفرمایید. (در تلگرام پیام دادیم ، پاسخ ندادید)

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

به شاعر : حوریا صفایی نسب
سلام
عدم انتشار تبلیغات پیج ها در سایت، جزو قوانین ریشه ای سایت است که طی مدت کوتاهی توسط یکی از همکاران به اشتباه نادیده گرفته شد. هر گونه خطا و اشتباه همکاران که با توجه به حجم زیاد امور سایت پیش میاید و اجتناب ناپذیر هم هست، وقتی که سایت هر چند ماه یکبار بروزرسانی میشود، به صورت خودکار اصلاح میشوند و همه چیز طبق قوانین ریشه ای سایت بروز میشود.
البته مثل هر چیز دیگری میتوان برای این موضوع هم استثنا در نظر گرفت و آن استثنا را در ریشۀ سایت کد گذاری کرد که حذف نشود. تصمیم این موضوع با مسئولین اصلی سایت است.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

همراهان عزیز ، ما برای ورود اشعار به بانک ترانه بی نهایت سخت گیری میکنیم. اما برای ورود اشعار به دفاتر شعر شما عزیزان خیلی سخت گیری نمیکنیم و خیلی وقتها از اشتباهات کوچک فنی در سرایش شعر عبور میکنیم. اما برخی اشعار اشکالات زیادی دارن که اگر وارد دفتر شعر شما بشه هم خودتون در آینده پشیمون میشید و هم به اعتبار سایت لطمه میزنه. لذا از ورود اشعاری که دارای اشکالات فنی قابل توجه هستند به دفاتر شعر این سایت، جلوگیری خواهد شد.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
شعر ایران به دلیل اشکالات قافیه ای برای ورود به دفتر شعرتون تایید نشد. اگر مایل هستید اشکالاتش رو بدونید درخواست نقد و بررسی ارسال بفرمایید.


به شاعر : نازنین دیلم زاده
سلام
در خصوص ترانه‌ی چال روی گونه ؛
این ترانه مشکلات وزنی زیادی داره. برای ایجاد دفتر شعر تایید نشد.
پیشنهاد میکنیم به اساتید ادبیات مراجعه کنید و علم سرودن شعر و ترانه رو آموزش ببینید. ضمنا میتونید برخی مطالب آموزشی در این خصوص رو در سایت ما مطالعه کنید. اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

به شاعر : مریم سودمند
سلام
واقعیت اینه که در قالب پیام ، واضح تر از این و بیشتر از این نمیشه توضیح داد و شما باید حضوری به اساتید ادبیات و کسانی که در بحث سرودن شعر، اهل فن هستند مراجعه کنید تا مشکلاتتون برطرف بشه.
مباحث عروضی خیلی گسترده هست. با برخی به دنیا میاد و نیازی ندارن آموزش ببینن. این افراد، ریتم و وزن رو بدون اینکه بهش فکر کنن درست رعایت میکنن. ولی برخی باید این دوره های آموزشی رو طی کنن تا درک درستی پیدا کنن.

بله ، حق با شماست تعداد هجاها رو رعایت کردید. اما وزن فقط تعداد هجا نیست.
برای عده محدودی که وزن و ریتم در وجود اونها همراه با خلقتشون متولد شده ، فقط کافیه بگیم که هجاها رو بشمار و بخش بندی کن تا کارشون درست از آب دربیاد. اما عدۀ خیلی زیادی هستند که برای رسیدن به وزن درست نیاز به آموزشهایی دارن که به لطف پیشرفت علم ادبیات غیر ممکن نیست و نیاز به تلاش ، پشتکار و پیگیری داره.

در خصوص قافیه ها ؛ خیلی از قافیه هاتون قابل قبول هست. اما مشکل اصلی الان رعایت اصول وزن شعر هست. این مشکل رو برطرف کنید همزمان به استفاده از قافیه های مناسب وزنی که باید رعایت بشه هم دست پیدا میکنید.

در خصوص معرفی کتاب هم ؛ در پیام روز قبل خانم دکتر مرادی نژاد یک کتاب بهتون معرفی کردند.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۶

به شاعر : مریم سودمند
سلام
نقد و بررسی ترانه‌ی ایام تلخ به درخواست شما ؛
ترانه‌ی “ایام تلخ” دارای تعداد بیست بیت است و مطمئناً حتی خوانش این میزان بیت هم خارج از حوصله‌ی مخاطب است. همان‌طور که می‌دانیم ترانه گونه‌ای از شعر است که با دارا بودن تعداد ابیات متعادل، زبانی عامیانه، موزون، نو و صمیمی، حاوی مضامین رایج جامعه باشد. ترانه‌ی شما دارای کمترین مصداق از میان تمام فاکتورهای مذکور است. به نظر می‌رسد که آشنایی آن‌چنانی نسبت به مقوله‌ی عروض و قافیه ندارید؛ چراکه در این ترانه به طور محسوس در چندین قسمت، بیت‌ها دچار تغییرات وزنی فراوان شده‌اند و همین عامل ذهن خواننده را دچار تشویش می‌کند. ضمن آن‌که کاربرد زبان گفتاری و نوشتاری به همراه هم در یک ترانه چندان خوشایند و دلنشین نیست. پیشنهاد می‌شود که پیش از دست به قلم شدن، با مراجعه به برخی کتب ادبیات پارسی در زمینه‌ی “وزن” همچون “عروض و قافیه” دکتر سیروس شمیسا دانش خویش را در زمینه‌ی شناخت تخصصی وزن شعر فارسی کامل‌تر نمایید. همچنین خوانش آثار ترانه‌سرایان برجسته‌ی کشور جهت آشنایی با زبان عامیانه و صمیمانه‌ی ترانه به شما توصیه می‌شود.

به عنوان مثال بیت :
اگه امروز پر دردیم، شاید به هم جفا کردیم / طالب رحم از خداییم، اما به هم رحم نکردیم

“اگه امروز پر دردیم” رو اگه با ارفاق بر وزن فعلاتن فعلاتن بدونیم درست توی بند دوم همین مصرع یعنی“شاید به هم جفا کردیم” وزن به مستفعلن مفاعیلن تغییر پیدا می‌کنه….. بند اول مصرع دومش طالب رحم از خداییم” میشه: مفتعلن فاعلاتن و بند بعدی همین مصرع اما به هم رحم نکردیم” میشه: مستفعلن مفتعلن فع و اصلاً میشه گفت که اکثر هجاها جوری کنار هم قرار گرفتن که هیچ‌گونه وزن واقعی و نرمالی به وجود نیاوردن.

دکتر سمیه مرادی نژاد

مدیر سایت :
این ترانه برای ورود به دفتر شعر شما تایید نشد.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۵

امتیاز عدم پرداخت حق اشتراک برای عزیزانی منظور خواهد شد که در سایت حضور فعال دارند


به شاعر : سمیرا نیکخواه
سلام
– لطفا کامنت ها رو زیر صفحات مختلف سایت بنویسید. ( اشعار ، موسیقی ها و بی شمار صفحات دیگه )
– چند کامنت زیر یک صفحه مورد تایید نیست.


به شاعر : محمدرضا کیقبادی
سلام
شعر گیتار برای ورود به دفتر شعرتون تایید شد.
لطفا یا حق اشتراک پرداخت کنید، یا برای انتقال هر قطعه از اشعارتون به دفتر شعرتون ۱۰ تا کامنت مفید زیر صفحات مختلف سایت بنویسید.


به شاعر : نازنین دیلم زاده
سلام
دوتا شعری که ارسال کردید برای ایجاد دفتر شعر در این سایت تایید نشد. پیشنهاد میکنیم به اساتید ادبیات مراجعه کنید و علم سرودن شعر و ترانه رو آموزش ببینید. ضمنا میتونید برخی مطالب آموزشی در این خصوص رو در سایت ما مطالعه کنید. اینجا کلیک کنید

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۴

به شاعر : اسما رحمانی
سلام
در خصوص شعر غرور شکسته ؛
این شعر از نظر وزنی خیلی اشکال داره. با پیام امکان بیان اشکالات این شعر وجود نداره. شما باید شعرتون رو حضوری ببرید پیش اساتید ادبیات که بتونن کمکتون کنند. ضمن اینکه پیشنهاد میکنیم بخش آموزش سرودن شعر و ترانه در سایت ما رو مطالعه بفرمایید. اینجا کلیک کنید


به شاعر : مریم سودمند
سلام
شعر ایام تلخ به دست ما رسیده و در لیست نقد و بررسی قرار گرفته.
پاسخ به پیامها گاهی تا یک هفته زمان میبره ، نگران نباشید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۳

به شاعر : مریم سودمند
سلام
شما ۱۰ تا کامنت بنویسید و بعد شعرتون رو ارسال کنید. ما متوجه میشیم. نیازی نیست از کامنتها عکس بگیرید و ارسال کنید. موفق باشید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۱۰

به شاعر : سمیرا نیکخواه
سلام
لطفا کامنت هاتون رو زیر صفحات اشعار دوستان بنویسید که بتونن مشاهده کنن و پاسخ بدهند.
در بخش دریافت شعر و ترانه فقط اشعارتون و مواردی که مربوط به دفاتر شعر هست ارسال بفرمایید.


به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام
صفحه ای که فرمودید خطا میده و باز نمیشه ، بررسی شد. مشکلی نداره. مجدد امتحان کنید.

کارشناسی شعر و ترانه

پیامهای ۱۴۰۰/۰۱/۰۹

سلام خدمت همه عزیزان و همراهان همیشگی
سال نو رو به شما تبریک عرض میکنیم و امیدواریم سالی پر از عشق و هنر و نشاط پیش رو داشته باشید.

به شاعر : سمیرا معتمد جلالی
سلام
در خصوص ترانۀ عشق 
تا اینجای ترانه که ارسال کردید برای ورود بانک ترانه مورد تایید هست.
ولی ترانه تون طبق معمول کوتاه هست. لطفا با همین کیفیت ترانه تون سه برابر کنید و مجدد ارسال بفرمایید.


به شاعر : غلامرضا بهنامی
سلام
در خصوص شعر دلشکن که ارسال کردید این بیت نا مفهوم هست
حتمی مرا در کوچه پاییز پیدا میکنی
حتما؟
احتمالا اینه (حتما مرا در کوچه ی پاییز پیدا میکنی)


به شاعر : الهام طولابی
سلام
شعری که ارسال میکنید و مایلید در صورت عدم تایید برای بانک ترانه به دفتر شعرتون اضافه نشه، حذف میشه و دیگه نیازی به اطلاع رسانی در اینجا هم نیست.
ترانه هق هق به دست ما رسید اما برای بانک ترانه تایید نشد.
شما اگر کمی بیشتر تلاش کنید و تجربه تون بیشتر بشه قلمتون میتونه مورد تایید قرار بگیره.


به شاعر : فاطمه عباسی فر
سلام
شعری که فروخته میشه برای همیشه بنام شاعر خواهد ماند اما اجازه نداره اون رو به کسی دیگه بفروشه. حق شاعر نسبت به اون شعر اینه که توی شناسنامۀ آهنگ اسمش به عنوان شاعر یا ترانه سرا باید قید بشه.


به شاعر : علی مجید نژاد
سلام
لطفا اشعارتون رو فقط در قسمت دریافت شعر و ترانه های شما ارسال کنید اینجا کلیک کنید

 

کارشناسی شعر و ترانه

برای بازگشت به صفحۀ اصلی کارشناسی شعر و ترانه
اینجا کلیک کنید
دسته‌ها: شعر و ترانه

مجید فاضلی

خواننده / ترانه سرا / آهنگساز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آهنگ طغیان

روی تصویر کلیک کنید